tirsdag 30. juni 2009

Et lite tips til deg som vil bli gladere



Jeg er en av de som liker å lese bøker om personlig utvikling. Noen vil påstå at det står mye tull i slike bøker, og jeg skal ikke nekte for at mye av det er ganske selvsagt og svevende. Men hvis du leter, finner du rett som det er verktøy til å styre livet i en retning som du ønsker.
I boka "Selvfølelse nå!" av Mia Törnblom anbefales det blant annet å skrive ned minst tre positive ting som har skjedd i løpet av dagen. Ivrig etter å ha lest om virkningene dette lille foretaket ville ha på livet mitt, satte jeg i gang med skrivingen. Hver kveld. Og vet du hva? Det hjalp.
I starten slet jeg med å komme på tre ting, fælt som det høres ut, men etter hvert kunne jeg bare ha fortsatt og fortsatt. Jeg begynte ubevisst å lete etter noe å være takknemlig for, noe fint å se på, en god samtale å huske, et smil, en sjokolade.
For hvis du bare tenker litt bedre etter, er det gjemt så utrolig mange skatter i hverdagen. En så enkel ting som det å skrive det positive ned, gjorde ihvertfall så mitt lykkebarometer steg noen grader. Så hvorfor ikke gjøre det? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar